Η κατηγορία των αυτοκινήτων των 1400 κ. εκ. είναι μια από τις πιο συνηθισμένες στους ελληνικούς δρόμους. Αν μπορούσαμε να ερευνήσουμε και το οικονομικό επίπεδο των ιδιοκτητών των αυτοκινήτων αυτών πολύ πιθανόν να διαπιστώναμε ότι οι περισσότεροι ιδιοκτήτες τους διαθέτουν μόνο ένα αυτοκίνητο για όλες τις χρήσεις, εντός κι εκτός πόλης. Έτσι, δε θα ήταν πολύ διακινδυνευμένο να πω ότι τα αυτοκίνητα των 1400 κ. εκ. είναι τα αυτοκίνητα των φτωχών.
Και είναι η κατηγορία αυτή που βάλλεται περισσότερο από την επιδρομή των τελών αυτοκινήτων. Σύμφωνα με όσα ίσχυαν μέχρι σήμερα, τα αυτοκίνητα μέχρι 1357 κ. εκ ανήκουν στην Α’ κατηγορία και στη Β’ τα αυτοκίνητα 1358-1928 κ. εκ. Όρια αυθαίρετα και χωρίς λογική θα έλεγε κανείς. Όμως, μια ματιά στους πίνακες που δημοσιεύονται σε περιοδικά αυτοκινήτων είναι αρκετή για να μας αποκαλύψει ότι τα περισσότερα αυτοκίνητα ξεκινούν τη βασική έκδοση από τα 1400 κ. εκ. Ελάχιστα αυτοκίνητα 1400άρια έχουν λιγότερα από 1357 κ. εκ. Επιπλέον, θα ήθελα να σκεφτούμε όλοι πόσο υπερτερεί σε ασφάλεια στους ανοιχτούς δρόμους ένα αυτοκίνητο 1400 κ. εκ. συγκρινόμενο με κάποιο μικρότερό του… Δεν είμαι όμως ειδικός, έτσι αφήνω άλλους πιο ειδικούς να αναπτύξουν αυτό το θέμα.
Όμως, ως κάτοχος ενός αυτοκινήτου 1400 κ. εκ. αγορασμένου πριν δέκα χρόνια αισθάνομαι την αδικία που σχεδιάζεται εις βάρος μας τόσο από την προηγούμενη κυβέρνηση όσο και από τη νέα. Στα σχέδια του αρμόδιου υπουργείου είναι να αυξηθούν τα τέλη κυκλοφορίας κατά 100 ευρώ και από 202 να γίνουν 302.
Θα πρέπει να σας πω ότι αν είχα την οικονομική δυνατότητα θα είχα αγοράσει ένα αυτοκίνητο τουλάχιστον 1600 κ. εκ. το οποίο θα μου περείχε και μεγαλύτερη ενεργητική ασφάλεια. Υποθέτω ότι παραπλήσιοι λόγοι οδήγησαν και πολλούς άλλους στην ίδια κατηγορία. Έτσι, αισθάνομαι ότι αδικούμαι όσον αφορά τα τέλη κυκλοφορίας και την αυθαίρετη κατηγοριοποίηση των αυτοκινήτων.
Χωρίς να διαφωνώ με όλους αυτούς που διαμαρτύρονται για την αυθαίρετη ηλικιακή προσμέτρηση των ρύπων των αυτοκινήτων, θέλω να προτείνω κι έναν άλλο τρόπο υπολογισμού των τελών, με βάση τα πραγματικά κυβικά και όχι τα αυθαίρετα όρια. Θα μπορούσαν, για παράδειγμα να πούνε ότι τα αυτοκίνητα δεκαετίας πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας 0,20 ευρώ για κάθε κυβικό εκατοστό. Έτσι, εγώ για το αυτοκίνητό μου που είναι 1398 κ. εκ. θα πλήρωνα 279,6 ευρώ και ο γείτονάς μου που διαθέτει αυτοκίνητο 1925 κ. εκ. θα πλήρωνε 385 ευρώ.
Δε σας φαίνεται πιο δίκαιο; … Αλλά ξέχασα, κάτι τέτοιο δεν βολεύει τους κατέχοντες που συνήθως διαθέτουν αυτοκίνητα κοντά στα ανώτατα όρια των κλιμάκων…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου